Hvis du oplever en af dine nærmeste gå bort, vil du også opleve, at der går en helt automatisk proces igang, hvor det kan være svært at følge følelsesmæssigt med. Du skal naturligvis altid huske på dig selv, og det er ligeledes vigtigt at anerkende, at det gerne må være hårdt, og du gerne må være ked af det – det er ikke noget, du skal forsøge at skjule.
Herunder kan du læse om nogle af de praktiske ting, der er gode at være forberedt på, når du oplever et dødsfald, hvor du bliver udsat for en masse praktiske ting.